Vrei sa MODEREZI evenimente? Uite ce trebuie sa stii!

Vrei sa MODEREZI evenimente? Uite ce trebuie sa stii! - FB IMG 1466145610239
Ingrijirea Pielii - Instantly Angeless

Vrei sa MODEREZI evenimente? Uite ce trebuie sa stii! Vrei să optezi pentru o carieră în comunicare, dar n-ai găsit încă toate argumentele? Hai să îţi spun eu câteva: adrenalină, o agenda telefonică plină de contacte, diversitate şi creativitate! Observaţi că n-am spus încă nimic despre bani.Te-am convins?

Vrei sa MODEREZI evenimente? Uite ce trebuie sa stii! - 1043935 621512877859268 342178698 n
Atunci când mama m-a întrebat de ce nu dau la jurnalism, mi s-a aprins un bec. În următorii 16 ani aveam parte de o călătorie fabuloasă! Şi când spun fabuloasă nu mă refer la vedetisme sau lăfăitul în bani. Dacă asta cauţi, mai bine te reorientezi. Treaba cu comunicarea e simplă, ajungi ceea ce visezi…doar cu mult efort! Eşti pregătit pentru asta?
Dacă aş fi avut acum 17 ani şi ar fi trebuit să fac planuri pentru o viitoare carieră, aş fi ales tot jurnalismul?
Clar, DA! Am apreciat mereu felul în care comunicarea îşi găseşte rostul în PR, în moderarea evenimentelor, în public speaking, televiziune, radio, presă scrisă sau online. Le-am încercat pe toate şi fiecare domeniu în parte are frumseţea lui. Azi vreau să va spun câte ceva despre ce înseamnă să moderezi un eveniment.

Vrei sa MODEREZI evenimente? Uite ce trebuie sa știi!

5 paşi către un MODERATOR de succes!

  • Zona asta îmi este mie foarte dragă din foarte multe puncte de vedere. Ce e aşa INTERESANT?
  • Cunoşti mereu OAMENI noi
  • Fiecare eveniment este o PROVOCARE
  • Ai parte de ADRENALINĂ
  • ÎNVEŢI mereu ceva nou

Ce trebuie să ştii când preiei un eveniment?
Este esenţial să vezi cine sunt organizatorii. Oricât de tentant ar fi din punct de vedere financiar să preiei orice eveniment, sfatul meu este să NU o faci. Învaţă să spui NU! Este bine să stabileşti tu cu tine, ce tip de profil ai, ce „plajă” vrei să acoperi şi până unde te simţi confortabil. Că e vorba de evenimente de business sau monden, de toate trebuie să te ocupi la fel: cu mare atenţie!

Cum negociezi?
Să faci bani din moderare este o treaba importantă. Cine vrea să muncească pe gratis? Ce pot să te sfătuiesc este să nu accepţi varianta de plata în barter, îţi vei pune singur o eticheta în frunte. Lumea vorbeşte! Sfatul meu este să faci înainte de orice o „analiză de dosar”. Cine sunt eu? Ce plus valoare aduc? Cât sunt preţurile în piaţă la acest moment? Alege un onorariu care sa te stimuleze, dar care să nu fie SF.
Ce să nu faci?
PREGĂTIREA  –  Din experienţă îţi spun că se simte dacă nu te pregăteşti. Mai ales dacă eşti la început de drum în ale moderării. Nu vrei să primeşti feedback negativ, pentru că data viitoare NU o să mai existe. Pune toate întrebările de care ai nevoie ca să îţi construieşti prezentările speakerilor şi desfăşurătorul final al evenimentului.
KEEP IT SAFE  – Fiecare eveniment este diferit – de la public la organizatori. Eşti genul glumeţ? Zic să o joci safe până vezi la ce anume rezonează publicul din sala. Ai putea să dai peste cei mai serioşi CEO şi nu vrei să faci glume la care să razi doar tu. O regulă esenţială când preiei un eveniment este să ceri date despre  cum este publicul. Te va ajută enorm!
CINA DE NETWORKING  –  Acest tip de cină este folosită cel mai adesea înaintea zilei în care are loc evenimentul. Este momentul în care moderatorul se cunoaşte cu speakerii şi organizatorii, într-un cadru informal.  Vei avea ocazia sa faci schimbi de carti de vizita cu parte dintre participantii la eveniment, ceea ce foarte bine pentru business. PS: Cina de networking ajută și la calmarea emoţiilor pentru a doua zi.

„Hosting is work. It means you don’t get to go up to your room and disappear and take a nap. Like everybody else does after lunch. ” G. Clooney

Citeste si : 4 Sentimente care ne trag in JOS! Renunță la ELE

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.