20 de lucruri de care să ȚII CONT înainte să rămâi însărcinată !

20 de lucruri de care să ȚII CONT înainte să rămâi însărcinată ! Să-ţi doreşti un copil şi să îl ai este unul dintre cele mai frumoase daruri pe care ţi-l poţi face ţie şi familiei.

Înainte de toate însă, ar trebui să abordezi situaţia cu resposabilitate şi să te asiguri că lucrurile sunt făcute ca la carte, încă dinainte să rămâi însărcinată. Pregătindu-te pentru această etapă în mod conştient, te vei ajuta pe tine să fii mai liniştită şi fericită după!

  • Ia acid folic!

Chiar dacă ai o dietă destul de echilibrată, este dificil să-ţi procuri nutrienţii necesari numai din mâncare. 0,4 mg de acid folic pe zi, cu cel puţin o lună înainte de sarcină, poate scădea cu mult şansele să naşti un bebeluşi cu malformaţii de tub neural, cum ar fi Spina Bifidă.

Acidul folic îl poţi găsi în mai toate multivitaminele din farmacii, însă ai grijă la dozele pe care le iei şi la cantităţile de vitamina A pe care le conţin (vitamina A în cantităţi extrem de mari poate produce malformaţii fătului).

  • Renunţă la petreceri

Renunţă la alcool şi la fumat cu câteva luni înainte pentru că este posibil ca acestea să rămână pentru mai mult timp în organism. Multe studii au arătat că fumatul în timpul sarcinii poate duce la avort spontan, naştere prematură sau greutate mică la naştere. Pe de altă parte, tutunul poate da infertilitate temporară, cât şi scăderea calităţii spermei partenerului, dacă şi acesta fumeza.

  • Renunţă la ceaşca de cafea băută în fiecare zi

Unele studii spun că prea multă cofeină ingerată poate reduce capacitatea de absorbţie afierului în organism, de care vei avea mare nevoie în timpul sarcinii. Lipsa fierului poate duce la avort spontan, aşa că cel mai bine este să renunţi la cafea, ceaiuri ce conţin cofeină şi cola pe perioada sarcinii.

Poţi schimba cafeaua, treptat, cu una decofeinizată sau, dacă îţi este prea greu să renunţi la ea, poţi consuma maxim o ceaşcă pe zi.  

  • Controlează-ţi greutatea

Normoponderalelor le este mult mai uşor să rămână însărcinate. Nu este de mirare pentru că s-a demonstrat că la un indice de masă corporală (IMC normal este de 20-30) crescut sau scăzut au apărut probleme de fertilitate. De aceea, pentru o sarcină sănătoasă este nevoie să ajungi la o greutate apropiată de cea ideală.

  • Aprovizionează-ţi frigiderul cu mâncare sănătoasă

Încă nu este nevoie să mănânci pentru doi, însă alegerea alimentelor este importantă şi înainte de sarcină.

Încerca să mănânci cât mai multe legume proaspete, cereale şi alimente bogate în calciu, precum laptele,brânză şi iaurtul.

Dacă îţi place foarte mult peştele, ai grijă la cantităţile pe care le mănânci. Cu toate ca peştele este o sursă importantă de proteine, unele specii de peste pot conţine cantităţi toxice de mercur care pot afecta dezvoltarea sistemului nervos al bebeluşului tău. Pentru că mercurul se elimină foarte greu din organism, este bine să nu consumăm anumită carne de peste care ne poate pune în pericol sarcina.

  • Creează-ţi şi respectă un program de exerciţii fizice

Începe să urmezi un plan de fitness acum pentru a-ţi forma un corp sănătos, pregătit pentru sarcină. În plus, efortul fizic este un mod excelent de a înlătura o parte din stresul care poate interveni o dată cu încercarea de a rămâne însărcinată.

Un program sănătos de exerciţii include 60 de minute de activităţi cum ar fi: mersul pe jos, mersul pe bicicleta sau antrenamentul cu greutăţi, în cea mai mare parte a zilelor săptămânii. Pentru creşterea mobilităţii, adăugă exerciţii zilnice că streching sau yoga şi vei obţine un program de fitness foarte bine echilibrat.

O dată ce ai rămas însărcinată, ţine minte că este bine – chiar recomandat – să continuiexercitiile. Dacă viziunea ta asupra antrenamentului constă în butonarea telecomenzii, va trebui să tinzi uşor spre exerciţii fizice de rutină. Începe cu ceva lejer, cum ar fi mersul pe jos 10 până la 20 de minute pe zi. Creşte intensitatea exerciţiilor zilnice alegând urcatul scărilor, în locul liftului, şi parcându-ţi maşina la câteva străzi de locul unde lucrezi.

Citeşte şi continuarea pe Copilul.ro

Foto: zliving.azureedge.net

însărcinată - fertilityCiteste si: 7 mituri despre fertilitate care te împiedică să rămâi însărcinată

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

 

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.