Cât de tare contează vânzările pentru sănătatea unei afaceri?

sănătatea unei afaceri - undefined 1024x512
Ingrijirea Pielii - Instantly Angeless

Cât de tare contează vânzările pentru sănătatea unei afaceri?  O afacere care vrea să aibă viitor și perspectivă trebuie să țină cont de mai multe principii de bază. Să crezi că doar vânzările pot rezolva o situație de criză, ar fi o dovadă de naivitate. Managerii trebuie să nu uite de client, el trebuie să stea în centrul filozofiei de business.  Ce să nu faci în vânzări dacă nu vrei să eșuezi?  Adrian Marcu, Sales Manager ICAP Romania, te ajută.

sănătatea unei afaceri - unnamed adi marcu 150x150Cât de tare contează vânzările pentru sănătatea unei afaceri?

A.M.: Toate afacerile, de la micile magazine până la marile corporaţii, există doar dacă au clienţi. Orice persoană sau companie este permanent ţintă unui canal de vânzări, chiar dacă nu întotdeauna este uşor de sesizat acest lucru. Evoluţia tehnologică din ultimii ani, dezvoltarea fantastică a social media şi online au ridicat cu mult nivelul vânzărilor clasice.

În egală măsură, accesul la informaţii este mult mai facil, ca şi posibilitatea de a transmite mulţumirile, părerile sau plângerile cu privire la produsul/serviciul achiziţionat. Astfel, companiile performante au printre obiectivele lor crearea de experienţe pozitive în orice interacţiune cu clientul lor. Scopul? A vinde mai mult, pentru a reînnoi mai uşor contractele, pentru a depăşi competitorii. Vânzările reprezintă un indicator important de măsurare a performanţei unei afaceri, un pilon de bază în stabilitatea companiei. Aş putea spune că succesul în vânzări se reflectă într-o bună măsură şi în sănătatea afacerii.

Citeste si: Ai o afacere? Fă-o profitabilă! 5 sfaturi de la specialiști

În epoca digitală, vânzătorul discuta adesea online cu clientul. E mai complicat să vinzi, în lipsa întâlnirilor faţă în faţă cu clientul?

A.M.: Cu siguranţă epoca digitală ne-a facilitat accesul la foarte multe produse şi servicii. Poţi cumpără în câteva minute aceleaşi produse pentru care “pierdeai” acum câţiva ani ore. În aceste cazuri este mai simplu să vinzi sau să cumperi online, mai ales în vânzările B2C. În cazul ICAP şi al multor companii de servicii, deşi există mult mai multe interacţiuni online cu clienţii (platforma online, analize, interpretări şi clarificări telefonice, email-uri, etc.), peste 90% din vânzări se realizează după întâlniri faţă în faţă. Rolul vânzătorului rămâne extrem de important în crearea relaţiilor profesionale şi consolidarea lor. Chiar dacă majoritatea vânzărilor sunt de tip B2B, deciziile sunt luate de indivizi şi, oricât de multe cursuri de achiziţii ar urmă, când serviciile sunt relativ apropiate, clienţii vor alege vânzătorul.

Citeste si: Ce lucruri dezavantajează femeile în carieră

Ce calităţi trebuie să aibă un om de vânzări?

A.M.: Sunt puţine persoane care să aibă calităţi native de vânzător şi, dintre acestea, foarte puţine care să aleagă o carieră în vânzări. Abilităţile necesare jobului de vânzări sunt, mai degrabă, dezvoltate în timp. Chiar dacă în anumite industrii sunt necesare cunoştinţe specifice, la modul general, un vânzător bun trebuie să fie un bun comunicator. Ce mai trebuie să știe? Trebuie să fie o persoană cu iniţiativă, organizată, persuasivă și  cu gândire structurată. Un mare avantaj îl reprezintă capacitatea de adaptare a vânzătorului în funcţie de profilul persoanei din faţă să. Este mai eficient să discuţi în detaliu cu o persoană foarte analitică sau foarte concis şi structurat cu o persoană directă. Trebuie doar să identifici rapid profilul acesteia şi să fii un bun ascultător. De asemenea, jobul de vânzări este, într-o măsură bună, un job solitar. Aşadar, capacitatea de automotivare şi gândirea antreprenorială pot fi considerate reale calităţi.

Foto: businessinsider.com

sănătatea unei afaceri - o WOMEN MEETING facebook 150x150Citeste si:10 metode să îți faci afacerea mai vizibilă

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

 

 

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.