ASTENIA de toamnă – când vine, ce face şi cum o tratăm

astenia - goodwp
Ingrijirea Pielii - Instantly Angeless

astenia - sandalele gladiator 6 150x150Articol scris de Andreea Panait  

ASTENIA de toamnă – când vine, ce face şi cum o tratăm. Dacă tot a venit toamna, suntem tentaţi să aruncăm vina pentru neclarităţile lumii pe astenia care soseşte împreună cu ea. Apatia se vrea a fi trecătoare, dar adesea nu trece atât de uşor şi poate să devină o stare de spirit care îşi face loc lângă tine şi seara în pat. Ce înseamnă asta, şi cum ne tratăm:

Astenia sau depresia de toamnă apare în aceeaşi perioadă în fiecare an şi nu ocoleşte nici o categorie de vârstă. Apare mai ales la persoanele care trăiesc în zone cu zile de iarnă foarte scurte sau atunci când cantitatea de lumină naturală primită este foarte schimbătoare de-a lungul anului. Toamna vine încărcată cu schimbări bruşte de temperatură şi vreme instabilă, iar organismul reacţionează .

Simptome ale asteniei de toamnă :

  • Dureri de cap
  • Stări de somnolentă şi apatie
  • Răceli şi viroze
  • Stări de anxietate şi senzaţia de stres care acaparează
  • Pierderea capacităţii de concentrare
  • Pierderea interesului pentru lucru
  • Schimbarea stării de spirit frecvent şi rapid
  • Stare depresivă, tendinţa de subapreciere şi nefericire
  • Scăderea apetitului sexual
  • Tendinţe de a evita socializarea şi stare de iritabilitate

Nu te lasă cuprins de această stare complet, viaţa nu poate stă pe loc pentru că a venit toamna aşa că ia măsuri.

Cum îţi îmbunătăţeşti starea :

  • Stai afară! Cu cât mai mult, cu atât mai bine. Efectul luminii asupra organismului este foarte important.
  • Adopta o alimentaţie bogată în vitamine şi proteine. Nu te lăsa pradă poftelor pentru mâncarea nesănătoasă. În această perioadă se găsesc multe vitamine benefice pentru organism, profita de ele. Vitaminele liposolubile, vitamina B1, B6 regăsite în lactate, ouă, şi legume precum fasole, mazăre, nuci, peşte şi carne va asigura funcţionarea optimă a celulelor. Vitamina C e asigurat prin fructe proaspete de sezon. Poţi aborda o dietă cu sucuri de legume pentru un aport sigur de energie zilnică!
  • Dormi!
  • Fă o rutină a exerciţiilor fizice de câteva ori pe săptămână pentru a-ţi menţine organismul activ. Nu intra în hibernare.
  • Nu pierde contactul cu prietenii, chiar dacă nu-ţi arde de ei. Trataţi-vă această stare împreună, până va trece. Distrează-te!
  • Trezeşte-te odată cu soarele şi culcă-te seara mai devreme decât până acum. Găseşte-ţi şi momente de relaxare pe parcursul zilei.
  • Încearcă şi nişte remedii naturiste – mierea de albine, lăptişorul de matca, echinaceea, propolisul sau vitamina C.

Resimţirea venirii toamnei şi a asteniei care ne sperie depinde de ritmul biologic al organismului şi rezistenţa la schimbări. Nu lasa astenia să îţi acapareze viaţa, bea-ţi cafeaua de dimineaţă că până acum şi mobilizează-te pentru o zi care poate fi plină de surprize! Pentru o zi cu spor!

Foto : goodwp.com

astenia - beneficii ale SPORTULUI 768x511 150x150Citeste si: Beneficii ale SPORTULUI pentru sănătate

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: emmazeicescu@gmail.com

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.