7 SEMNE că nu bei suficientă apă!

apă - dry cracking skin dehydrated
Ingrijirea Pielii - Instantly Angeless

7 SEMNE că nu bei suficientă apă! Este de prisos să vorbim despre cum apa ajută orice organism să funcţioneze la capacitate maximă. Ştii teoria, dar nu ai mereu timp să bei, sau pur şi simplu nu ţi-e sete?

Din fericire organismul are un mod propriu de a declanşa alarma atunci când ceva nu este în regulă. Dacă îţi este greu chiar şi aşa să îţi dai seama, iată câteva semne legate de consumul ei:

  • Frecventa urinarii – dacă stai bine cu sănătatea, ar trebui să urinezi de 6-7 ori pe zi. Numărul poate să varieze funcţie de cantitatea de apă băută de fiecare dar dacă o faci doar de 2-3 ori pe zi, fă un efort şi consumă mai multă.

Corpul îţi transmite că nu este suficient ce îi dai. Efectele se răsfrâng asupra funcţiei rinichilor și se poate ajunge la complicaţii şi imposibilitatea acestora de a elimina impurităţile.

  • Culoarea urinei – este un semn imediat atunci când bei prea puţină apă. Dacă hidratarea este optimă, urina va avea o culoare foarte deschisă, în caz contrar culoarea se va închide dramatic.

Bea mai multă apă decât o faci de obicei, dar nu trebuie să bei mai multe pahare deodată pentru a evita probleme ulterioare. Bea apă încet, permite-i organismului să o redistribuie.

  • Pielea uscată – pentru a avea pielea sănătoasă ai nevoie de MULTĂ apă. Nu te aştepta la o piele fină şi strălucitoare din senin. Dacă foloseşti creme hidratante şi pielea continua să aibă acelaşi aspect, considera că organismul ţipă după apă.

Bea câte un pahar de apă la fiecare oră ca să menţii hidratarea la nivel optim. Pielea o să-şi schimbe aspectul considerabil.

  • Dureri de cap – dese, şi puternice? Insuficiența apei în organism este una din principalele cauze. Ca să faci diferenţa cu alte posibile cauze, trebuie să ştii că durerea se accentueză în momentul în care te mişti. Astfel de simptome apar atunci când uiţi să bei apă sau transpiri excesiv.

Dacă presimţi o posibilă durere de cap, bea apă!

  • Senzaţia de gura uscată – de obicei, este dată de o stare generală de deshidratare. Dar uneori cauza pot fi şi tratamentele medicamentoase care afectează producţia salivei.

Dacă ai gura uscată mai tot timpul, tine o sticlă de apă aproape mereu.

  • Senzaţia de foame – constantă, chiar şi atunci când deja ai luat masa. Nu confunda senzaţia de sete cu cea de foame. Înainte să dai buzna într-o pungă de chips-uri bea un pahar de apă.

Uneori organismul poate să confunde semnalele. Aşa că data viitoare când te simţi înfometat după masă, bea apă.O să-ţi dea senzaţia de saţietate, pentru că de hidratare avea nevoie.

  • Deshidratarea cronică – se manifestă printr-o serie de simptome clare. Acestea pot fi infecţii urinare, îmbătrânire prematură, senzaţie de amenteala, nivel crescut de colesterol şi constipaţie.

Apa hidratează doar atunci când e consumată în formă pură. Cantitatea adecvată de apă îţi menţine sănătatea la un nivel optim, reglând  temperatura corpului şi îmbunătăţind digestia.

Cel mai important rol al apei este acela de a ajuta ca numeroase reacţii şi procese din organism să aibă loc.

Un lucru simplu : sucurile, ceaiurile, energizantele, cafeaua sau alte băuturi NU sunt substituenţi ai apei! Dacă eşti iubitor de cafea, încearcă să alternezi cu apa tot timpul, pentru că sigur ştii deja că aceasta deshidratează!

Foto: reachingutopia.com

apă - un ingredient surprinzator cum sa gatesti cu fenicul size1 768x510 1 150x150Citeste si: Feniculul – multe proprietăţi nutritive şi BENEFICII!

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.