Roumanie, je t’aime!

roumanie

Text de Loredana Negrilă

Roumanie, je t’aime! În ultimii ani, presa străină ne-a promovat obiectivele turistice autohtone. Asocierea Prinţului Charles cu Viscri sau filmarea emisiunii auto „Top Gear“ în România sunt doar cateva dintre exemple, iar de curand, cel mai apreciat canal de televiziune din Franta , TF1, a difuzat un reportaj dedicat Romaniei, mentionand si evolutia spectaculoasa a turismului romanesc din ultimii ani.

Pe considerentul turismului responsabil, principalul argument al jurnaliștilor francezi rămane dezvoltarea durabilă, care nu se poate realiza decat prin înțelegerea stransei relații dintre activitatea turistică și mediul natural. Astfel, cu cat peisajul de ansamblu este mai autentic, cu atat circulația turiștilor este mai potențată.

Deşi sectorul turistic al României are un potenţial real de creştere, infrastructura de transport şi cea hotelieră inadecvate împiedică dezvoltarea acestuia. Romania resimte la acest capitol lipsa unui personal calificat suficient (bucătari, ospătari, cameriste), ca urmare a faptului că mulţi dintre românii cu astfel de competente prefera sa lucreze în străinătate, în vreme ce şcolile şi liceele profesionale nu furnizează suficienţi absolvenţi cu pregătirea necesară.

Nu poţi face turism de calitate cu personal care nu vorbeşte cel puţin o limba străina. La noi, patronii din turism cred că dacă îi trimit la cursuri de limbi străine pe salariaţi, îi vor pierde imediat după terminarea cursului.

In contextul geopolitic actual, anumite decizii sau evenimente pot afecta dramatic turismul, ca business și ca flux de călători și stil de viață.Numarul mare de turişti atraşi de Romania nu se datorează neaparat unei îmbunătăţiri vizibile a serviciilor turistice, ci unei conjuncturi într-o lume tot mai complicată, tot mai periculoasă.

Turcia a fost dinamitată de o lovitură de stat urmată de un răspuns politic extrem de dur, care a transmis multă neîncredere în afara ţării şi potenţialilor turişti. Grecia, o altă destinaţie de vacanţă a românilor, a fost atinsă de problema migranţilor. În fine, Europa Occidentală a fost lovită de un val de terorism.

Toate aceste evenimente i-au determinat pe turisti să îşi aleaga destinatii de vacanta mai sigure. Iar acest context a fost favorabil si turismului din România. Un context care nu este cert că se va repeta şi în anii viitori. Dincolo de tensiunile geopolitice internaționale, depinde în mare parte de noi să transformăm aceste probleme în oportunități.

Avem nevoie de o legislație nouă în turism , o legislație adaptată realităților secolului XXI, cu norme de aplicare care să nu lase loc interpretărilor și care să susțină și să încurajeze atât turismul, cât și afacerile în turismul din România.

Foto: debanat.ro

CRoumanie - revelion2017iteste si: Destinațiile de iarnă PREFERATE de români

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

 

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.