De ce NU este recomandat să mănânci cu 2 ore înainte şi după SPORT?

după SPORT - dup   SPORT 1024x683

De ce NU este recomandat să mănânci cu 2 ore înainte şi după SPORT? Atunci când te alimentezi, o bună parte din fluxul sanguin circulant se concentrează în zona abdominală şi cea a organelor digestive, pentru a le asigura o funcţie optimă. Dacă faci mişcare, dimpotrivă, o cantitate mare de sânge circulant se adună în muşchi, adică în zona funcţională a corpului. Dacă nu ai reuşit să digeri bine mâncarea, iar aceasta încă se mai află în stomac, vei dăuna funcţiei organelor digestive, care vor fi private de oxigen, şi vei simţi un disconfort în momentul activităţii fizice.

Din aceleaşi cauze nu este recomandă să mănânci în timpul unui antrenament. Muşchii activi ,,fură’’ nutrienţii şi oxigenul, necesari organelor digestive pentru a digera alimentele.

De ce este bine să eviţi înainte şi după antrenament sursele de carbohidraţi simpli (zaharurile).

Acestea cresc rapid glicemia şi nivelul de insulină în sânge, după care, în timpul efortului fizic, glicemia poate atinge niveluri sub normă, ceea ce duce la oboseală musculară, scăderea toleranţei la efort, lipsa energiei şi forţei musculare.

Dacă mănânci  după antrenament, carbohidraţii simpli din paste rafinate, cartofi, pâine albă, dulciuri, prăjituri, zahăr sau bomboane predispun organismul la îngrăşare şi compromit procesul de slăbire. Şi pentru că după antrenament organismul tău trebuie să-şi refacă o bună parte din rezervele de glycogen, el o face din stocurile de grăsime din corpul tău, iar dacă mănânci după sport, acesta va folosi energia din alimente.

Alimentaţia diversificată este esenţială atunci când practici sportul cu regularitate.

Dacă consumi alimente variate şi nu te concentrezi doar pe anumite tipuri de produse, asta te ajută să-ţi asiguri organismul cu nutrienţi variaţi şi mai multe substanţe minerale şi antioxidanţi din alimente, de care ai nevoie când ai o viaţă activă.

Cum consumi proteinele?

Dacă scopul tău este să-ţi creşti masa musculară, atunci, cu 2 ore înainte şi după antrenament, este recomandat să consumi alimente cu conţinut înalt de proteine, asociate cu o cantitate mică de carbohidraţi, cum ar fi o porţie de peşte cu legume fierte sau crude într-o salată.

Însă, nu uita! Pentru ca muşchii să preia proteinele din alimente, este bine să aduci în organism şi o cantitate mică de carbohidraţi complecşi din cereale integrale şi fructe cu tot cu coajă.

Ca regulă generală, alimentele pe care le consumi înainte de sport trebuie să posede următoarele calităţi: să-ţi menţină în corp nivelul adecvat de energie, să îţi îmbunătăţească performanța fizică, să te menţină hidratat, să îţi păstreze masa musculară şi să îţi asigure o recuperare rapidă după antrenament.

Consumul proteinelor înainte de antrenament evită biodegradarea proteinelor musculare proprii în timpul efortului fizic. Cu cât mai puţin sunt afectate celulele musculare, cu atât mai rapid se produce recuperarea după antrenament, iar organismul se adaptează mai bine la antrenamentele pe termen lung. În plus, acest lucru îţi asigură dezvoltarea şi reconstrucţia masei musculare, întrucât proteinele aduc în organism aminoacizi exact atunci când ai cel mai mult nevoie de ei.

Vrei carbohidraţi înainte de antrenament? Vezi continuarea aici: UNICA.md

după SPORT - 2078 coperta 1 150x150

 

Citeste si: Cel mai tare FRUCT pentru hidratarea TENULUI pe timpul verii

 

 

Ai și tu un sfat pentru frumusețea corpului? Îl facem vedetă în comunitatea femeilor Perfect Imperfecte. Trimite-l la noi: emmazeicescu@gmail.com

foto: nottinghampersonaltrainer.com

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.