Lumea modernă: vânat și vânător

vânător - 14643040 341829566164530 606731914 n

Articol scris de Elisabeta Pancea. Lumea modernă: vânat și vânător. Zilele trecute în autobuz, doi oameni discutau: „Băi, zilele astea sunt reduceri la magazinul Q, căci cică e iar Black Friday,zicea unul dinre ei, foarte entuziasmat. Celălalt, nu foarte încântat, l-a întrebat ce ar vrea să achiziționeze. Ca și când de foarte mult timp ar fi așteptat întrebarea, primul îi răspunde: „Un telefon ultimul model de la firma asta, căci se zice că sunt foarte bune, au camere foto faine, și memorie mare„.

Puțin mirat, dar destul de lipsit de încredere, cel din urmă băiat l-a întrebat, mai mult ironic decât curios: „De unde știi, de la Andrei de la 2?„ Iar răspunsul afirmativ, venit prompt, l-a făcut pe sarcasticul băiat să pufnească în râs.

Nu știu nici acum cine e Andrei de la 2, sau de ce atât amuzament. În schimb realizez că din ce în ce mai mulți oameni sunt orbiți de mania cumpărăturilor. Și așteaptă perioada reducerilor cu mâinile pe telecomenzi, pe ziare sau pe mouse, căutând promoțiile marilor magazine. Iar când le găsesc, nu se lasă până nu găesc rafturile, lăsând în urmă praful turmei.

Astfel, fiecare client pleacă acasă în felul lui. Mulțumit, pentru că a cumpărat obiectul pe care îl dorea așa mult, sau, chiar dacă nu a găsit acel obiect, a găsit altul pe care și-l dorea „nu așa de mult ca pe primul„ – spune el – dar de fapt nici nu îl avea în gând la plecarea de acasă. Sau nemulțumit, cu o falcă în cer și una în pământ, că nu a găsit nici ce căuta, nici ceva asemănător și nici măcar ce scrie în ofertă. Deși, când a plecat de acasă, spunea că prețul e atât de mic încât nu se așteaptă la calitate și că dacă nu îi place îl va face cadou cuiva, după o săptămână se întoarce la magazin spunând că l-a cumpărat stricat și că vrea banii înapoi.

Astfel, în întreaga lume, întâlnim diverși clienți, nenumărate cerințe în ceea ce privește calitatea, prețul sau aspectul produselor cumpărate și chiar pretenții legate de brand.

Și totuși, în lumea diversității și a tehnologiilor, în care clienții „vânează„ noutățile și ofertele începând de la produsele alimentare la cele mai sofisticate electronice și electrocasnice și până la mărcile populare de IT, cine e de fapt „vânatul„ și ce parte stă cu pușca în mână.

Cu siguranță lanțurile de magazine, firmele de succes și site-urile de vânzări nu ies în pierdere în urma zilelor de reducere. De ce americanul Black Friday, care la origini este o singură zi într-un întreg an, la noi îl întâlnim în fiecare lună? Pentru că atrage clienți, care fac vânzări. Nu doar o dată s-au întâlnit cazuri în care clienții vin de la distanță și nu găsesc nimic redus sau nimic din promoție, dar cumpără ceva, sî nu plece cu mâna goală, mai mult de rușine decât de nevoia obiectului cumpărat.

În alte momente găsim oferte la raft și odată ajunși la casă și văzând prețul diferit, angajatul ne anunță că promoția s-a încheiat. Se vede pe fața lui că e deja iritat de la atâția clienți cărora le spune o poezie învățată pe de rost. Puțini sunt clienții care știu că magazinele au obligația să le înapoieze diferența de bani și mai puțini sunt cei care aruncă un ochi pe bon. Să nu îi lăsăm totuși în urmă pe cei care pun prețul corect și la raft și la casă cu anunțul SUPER OFERTĂ pe o etichetă roșie sau galbenă să atragă atenția.

Reducere 30% și dedesupt un preș vechi, taiat cu o linie. Dacă scoți tacticos calculatorul, vei avea surpriza să constați că reducerea e de exact 30%, însă dacă îți pui un pic memoria de elefant la treabă, îți vei aminti că săptămâna tecută ai cumpărat același produs cu 30 de bani mai puțin, din același magazin, fără nicio ofertă.  Doar că „prețul vechi„ afișat acum la raft e mai vechi decât ideea celui ce a pus abțibildul ăla, ce le sare în ochi oamenilor și parcă le aruncă în coș produsul.

Și dacă, în fericitul caz, realizezi că și în revista de acum două săptămâni, prețul era mai mic fără „marea reducere„, scuza e: „Oricum aveam nevoie de asta!„ Și așa câștigă magazinele bani. Și clienți, pentru că mulți nemulțumiți, promit și jură că nu mai calcă în acel loc, dar le trece supărarea după….prima ofertă.

Și așa ajungem din „vânători de oferte„ cei mai vânați clienți ai magazinelor. Da, ne cheamă, nu pentru că le-ar păsa prea mult de noi, cât pentrucă au nevoie de noi. Și pe mulți asta îi face să se simtă bine.

Sursă foto: Româniatv.net

vânător - 14657537 10209347534698896 475204223816220490 n 150x150Citeste si: Zăpada, stăpâna munților 

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.