Nu ai timp de sală? Uite o soluție

timp de sală - timp de sal   1024x682

timp de sală - timp de sal   2 150x150Text de Andreea Panait

Nu ai timp de sală? Uite o soluție. Ce faci când nu ai timp pentru exerciții? Întotdeauna există o soluție. Nu ai timp de sală? Alege scările! Te vei întreba cât de repede vei vedea rezultatele şi dacă acest obicei simplu va avea într-adevăr efect, nu-i aşa?

În timp ce mulţi dintre noi ne gândim la activitatea fizică prin prisma unui „sport”, specialiştii observă cum activităţile zilnice precum mersul pe jos sau urcatul treptelor sunt cele mai asociate activităţi cu îmbunătăţirea stării de sănătate.

Iată 10 beneficii dacă urci scările

  • Arzi mai multe calorii pe minut decât făcând jogging.
  • Urcatul scărilor stimulează eliberarea de endorfine – hormonul fericirii. Durerea şi presiunea simţite în timpul antrenamentului vor fi premiate cu un amalgam de endorfine!
  • Dacă vrei să slăbeşti cu atât mai bine. Cu cât ai greutatea mai mare cu atât mai multe calorii vei arde.
  • Urcatul scărilor se aseamănă cu un antrenament cardio prin lucrul cu propria greutate, îţi întăreşte rezistenta picioarelor şi le tonifiază.
  • 10 minute de urcat treptele înseamnă 200 calorii.
  • Şi coborâtul scărilor arde calorii. Mai puţine, însă îţi dezvolta gambele şi te ajută la coordonare şi echilibru.
  • Doar 2 minute de urcat pe zi, te poate scăpa de cele aproximativ 900 grame pe care un adult le acumulează într-un an.
  • Creşterea pulsului într-un antrenament intens, protejează împotriva hipertensiunii arteriale şi a înfundării arterelor. Reduce riscul dezvoltării unor afecţiuni cronice precum diabetul, boli de inimă şi unele forme de cancer.
  • Reduce riscul dezvoltării osteoporozei la femei cu un stil de viaţă sedentar.
  • Nu îmbunătăţeşte doar forma fizică, ci şi sănătatea mentală reducând stresul.

Beneficiile asupra sănătăţii sunt doar o parte din poveste. La fel de important este faptul că acest obicei poate deveni o rutină, parte din activitatea zilnică pentru că se potriveşte cu stilul de viaţă urban unde 90% din timp îl petrecem înăuntru.

  • nu ai nevoie de abilităţi speciale său echipament sportiv
  • foarte eficient în materie de timp
  • poţi să faci asta oriunde şi nu te costă nimic
  • poţi să începi cu câteva seturi de scări şi apoi să creşti progresiv

Sigur că urcând un singur set de trepte nu te va ajuta să fii în formă peste noapte. Dar pentru că este un exerciţiu atât de eficient, majoritatea oamenilor se simt mai puternici şi mai motivaţi după o săptămână, şi cu paşi mici ajung la rezultate remarcabile.

Să luăm cazul unei femei de 45 ani care cântărește 75 kg. Dacă  foloseşte scările de la metrou apoi scările până la etajul 5 al biroului, de două ori pe zi,  va arde aproximativ 17000 calorii pe an. Asta înseamnă echivalentul a 8 zile cu consum de mâncare. Statistica explică de ce doctorii, antrenorii de sport sau chiar modelele recomandă urcatul treptelor. Practic, urcatul treptelor a devenit unul dintre cele mai bine păstrate secrete în medicină preventivă.

Dacă vrei să ai o evidenţă a efortului depus şi a consumul de calorii,  există şi o aplicaţie care îţi va monitoriza activitatea : vezi aici

timp de sală - timp de sal   3 150x150Citeste si: Ce se întâmplă când eşti „sportiv” în iubire! Rămâi cu REZERVORUL GOL

Ai si tu un text pe care vrei sa-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: emmazeicescu@gmail.com

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE-Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.