ABC-darul Vitaminelor! Uite care sunt cele mai bune VITAMINE

ABC-darul Vitaminelor! Uite care sunt cele mai bune VITAMINE - vitamine 1 1024x728

Suntem în prioada gripelor, a imunităților slăbite așa că e bine să știți ce să faceți ca să vă păstrați vitaminele și starea de sănătate. Cel mai sănătos este omul informat! Specialistul de astăzi este medicul dermatolog, Mihaela Leventer – Dr Leventer Centre. Ce se întâmplă când lipsesc vitaminele? Ne imbolnavim!ABC-darul Vitaminelor! Uite care sunt cele mai bune VITAMINE - vitamine 1024x728

 

Vitamina A sau Retinolul  – Această vitamină reglează diferențierea celulelor pielii și ne ajută sa ne adaptam  vederea la intuneric. Ce se întâmplă când avem deficit de vitamina A? Lipsa de vitamina A se produce în regimul fară proteine animale, fructe si legume sau in absorbtia dificila cauzata unor boli cum ar fi: Ciroza, Diareea, Rezecția intestinală, Alcoolism. Cum îți dai seama că ai deficit de vitamina A? Vei recunoaște următoarele semne:  uscăciunea, îngroșarea tegumentului coatelor, genunchilor, păr uscat și friabil, susceptibilitate la infecții. Vitamina A se găsește în produse de origine animală. Iată:

  • Ficat
  • Peste

Vitaminele de grup B – B2 riboflavina, B5 acid pantotenic, B6 piridoxina, B8 biotine . Vitaminele B sunt absorbite intestinal si nu sunt stocate in organism, de unde si dependenta de aport suficient.

ABC-darul Vitaminelor! Uite care sunt cele mai bune VITAMINE - vitamin b12

Cauzele carenței sunt regimuri de slăbit bazate mai ales pe vegetale, alcoolism, unele boli metabolice. La nivelul pielii carența este bănuita in cazul dermatitei seboreice, uscaciunii buzelor aspectul rosu intens si depapilat al limbii caderea parului senzatia de arsura la nivelul picioarelor, unele eruptii cutanate. Se mai pot observa:conjunctivite,  oboseala, insomnie  depresie si multe altele.Vitaminele B se găsesc în majoritatea alimentelor dar mai ales în:

  • Ficat
  • Ciuperci
  • Oua
  • Salata

Vitamina B1 –  Tiamina, este vitamina performanței intelectuale și a bunei dispoziții. Prepararea termică o distruge. Carența duce la oboseală, disfuncții musculare. Carența se produce când sunt consumate dulciuri rafinate în exces, în alcoolism, stress fizic, alimentație insuficiență. Nici ea nu este stocată în organism și trebuie asigurată prin alimentație. Se găsește în:

  • drojdia de bere
  • alune
  • cereale integrale,
  • lapte, cartof
  • carne
  • legume

Vitamina C este foarte importanta pentru numeroase reactii imunologice si pentru sinteza de proteine. Cel mai mare conținut de vitamina C se găsește în citrice. Deoarece nu este stocată în organism alimentația bogata in vitamin C este necesara zilnic. ABC-darul Vitaminelor! Uite care sunt cele mai bune VITAMINE - vitaminac 1374788482

Vitamina C se gaseste in:

  • Vegetale
  • Legume
  • Conopida
  • Fructe proaspete
  • Cartof
  • Cereale
  • Ulei de peste

foto: tratamentenaturiste.net/ unica.md/ cugetliber.ro
Text de Ramona Iamandi

 

 

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.