Ultimele zile de Post: 5 alimente care substituie carnea

aliment - food 3231137 960 720

Ultimele zile de Post: 5 alimente care substituie carnea. Știați ca toate preparatele pe care le consumăm pot fi gătite din ingrediente pe bază de plante? Ultimele zile din Postul Paștelui se pot transforma într-un adevărat răsfăț culinar, dacă știm să alegem ingrediente gustoase, cu valoare nutrițională crescută și foarte accesibile.

Jackfruit
Un fruct tropical care devine tot mai popular și în bucătăriile noastre, jackfruit e cel mai voluminos fruct care crește într-un copac. Cântărește între 4,5 și 45 de kilograme, e originar din India și poate fi consumat crud, copt sau necopt și gătit. Semințele din interiorul fructului sunt extrem de hrănitoare: conțin fier, potasiu, calciu și proteine, iar pulpa multă vitamina C. În Asia, e folosit în prepararea chips-urilor, sucurilor, dar și pentru curry și înghețată și se servește chiar și la grătar. Consumat crud, are gust de ananas combinat cu pară iar gătit, gustul său seamănă cu cel al cărnii de porc.

Tofu
Îl mai găsim și sub denumirea de brânză de soia, cu origini în China, unde e aliment de bază încă din Evul Mediu. Se regăsește și în preparatele noastre, datorită gustului delicios și a aportului redus de calorii, numai 72 într-o sută de grame de produs. Conține, în schimb, aproape 15 grame de proteine, raportat la aceeași cantatitate și multe substanțe nutritive: calciu, magneziu, acid nicotinic, cupru, potasiu și mult fier, dar și aminoacizi esențiali și vitamine. Se consumă pe grătar, marinat și la cuptor, condimentat sau crud și în diverse sortimente de supe.

Citește și: Trandafiri din mere în foietaj

Tempeh
Din soia nu se obține însă doar tofu, ci și tempeh, un amestec boabe de soia cu cereale fermentate și presate. Este un preparat de bază în Indonezia, de unde e și originar și se consumă proaspăt, congelat, condimentat sau amestecat cu diferite semințe. E o extraordinară sursă de proteine: conține, la fel ca și carnea, toți cei nouă aminoacizi esențiali consumului zilnic. E un aliment bogat însă și în mangan, un mineral care favorizează menținerea densității oaselor, dar și în fibre, ceea ce îl face ușor de digerat.

Seitan
Cea mai bună alternativă la carnea de pui și la carnea roșie e însă seitanul, supranumit și “hrana lui Buddha”. E unul dintre cele mai bogate alimente de origine vegetală, conține la fel de multe proteine ca și carnea: 20 de grame, raportat la o sută – față de carne, care conține între 15 și 24 de grame. În schimb, e mai slab în conținutul de colesterol și are mai puține calorii. Se folosește în prepararea burgerului vegetal, poate fi un ingredient de bază pentru lasagna, dacă e tocat mărunt și e foarte gustos sub formă de bulete, amestecat cu mirodenii.

Lupin
Lupinul e o plantă intens cultivată în bazinul mediteranean, în America și Austria, însă în România e considerate încă o plantă decorativă. Ce nu știm despre ea este că are proprietăți nutrivite remarcabile, drept care e un excelent substitut pentru carne și lactate. Boabele de lupin conțin un nivel de proteine asemănător cu cel din soia și contribuie la combaterea diabetului și a obezității. Nu conține colesterol și e o planta bogată în acizi grași polinesaturați (grăsimile bune). Din cele peste 150 de tipuri de lupin cunoscute, cercetătorii estimează ca în viitor se vor putea produce diferite tipuri de brânză, dar și înghețată, alimente pe care le pot consuma chiar și cei cu intoleranță la lactoză.

Sursă foto: Pixabay

aliment - Postul Mare 1 90x90Citește și: Postul Paștelui – cum postim corect și cu folos?

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem și pe FACEBOOK. Dă-ne un LIKE- Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.